Vanliga frågor kring boende i lägenhet

Vanliga frågor om el

Jag har strömlöst i min lägenhet. Vad gör jag?

Kontrollera först att säkringarna inte har löst ut. Om så är fallet kan du byta ut säkringen själv, alternativt klicka upp automatsäkringen. Om felet kvarstår gör en felanmälan på 035-10 48 50 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..


Jag har en trasig strömbrytare/vägguttag/bredbandsuttag/annan felaktig el-utrustning?

Kontakta oss omgående. Har du eller föregående hyresgäst satt dit strömbrytare, dimmer, telefonjack, vägguttag eller annan el-utrustning, så reparerar/byter du själv det.

Vad gör jag om glödlampan/lysröret/ugnslampan/kylskåpslampan är trasig?

Inköp och byte av alla lampor i lägenheten bekostar man själv.

Tips! Tag med lampa/lysrör och glimtändare till butiken, så att ni får rätt sort när ni köper nytt. Butiken tar även hand om era gamla lampor/lysrör.


Belysning har slocknat i allmänna utrymmen som trapphus/källare/vind/soprum/ute på gården. Vad gör jag?

Kontakta oss på 035-10 48 50 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Jag behöver få min elmätare avläst. Hur gör jag?

Ta reda på ditt mätarnummer eller anläggningsID. Detta hittar du på din el-faktura. Kontakta därefter ditt elbolag. Du ansvarar själv för din elräkning.